Szkolenie dla rzeczników prasowych – kiedy warto się na nie zdecydować?

Szkolenia z zakresu Public Relations cieszą się dużą popularnością zarówno wśród osób chcących zdobywać nowe kompetencje, jak i dla wszystkich zainteresowanych rozbudowywaniem swojej wiedze o nowe, uaktualnione informacje.

Jednym z chętniej wybieranych na rynku szkoleń są szkolenia dla rzeczników prasowych, które obejmują szereg zagadnień związanych z codzienną praca na tym stanowisku i dedykowane są one wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności i wymianą doświadczeń ze specjalistami z branż Public Relations. Czego można dowiedzieć się w trakcie trwania szkolenia dla rzeczników prasowych? Kiedy warto zdecydować się na uczestnictwo w tego rodzaju szkoleniu? Wyjaśniamy!  

Kim jest rzecznik prasowy?

Rzecznik prasowy to osoba odpowiedzialna za reprezentowanie firm lub instytucji publicznych w mediach, a także kontaktowanie się z nimi w zależności od istniejących w organizacjach potrzeb. W związku z zakresem swoich obowiązków, osoba na tym stanowisku musi być zorientowana w zakresie funkcjonowania branży i pozycji firmy na rynku, w której pracuje. Rzecznik prasowy musi także posiadać wszystkie niezbędne informacje o firmie oraz prowadzonych przez nią działaniach, co pozwala mu na sprawne przekazywanie informacji dalej.

Co powinien umieć rzecznik prasowy?

Zadania realizowane przez rzeczników prasowych obejmują szereg działań związanych z efektywnym reprezentowaniem firm i instytucji publicznych w kontaktach z mediami oraz otoczeniem na zewnątrz danej organizacji. Ze względu na multizadaniowy charakter swojej pracy, każdy rzecznik prasowy musi posiadać, więc niezwykle rozległą wiedzę w zakresie tworzenia poprawnych wypowiedzi i redakcji tekstów oraz kreowania działań promocyjnych, a także posiadać zdolności organizacje oraz umiejętność logicznego myślenia i erystyki. Kluczowy podczas wykonywania tego zawodu jest także nienaganny wygląd rzecznika prasowego, znajomość zasad savoir-vivre oraz umiejętność pracy z kamerą i mikrofonem.

Szkolenia dla rzeczników prasowych – czego można się nauczyć?

Szkolenia dla rzeczników prasowych organizowane przez jednostki edukacyjne to doskonała okazja dla zdobycia skondensowanej wiedzy, która z pewnością okaże się przydatna podczas realizowania kolejnych wyzwań zawodowych. Udział w szkoleniach z zakresu Public Relations dla rzeczników prasowy pozwala na zdobycie wiedzy i umiejętności, które pozwalają na budowanie pozytywnego wizerunku firm, a także instytucji państwowych i samorządowych. Osoby uczestniczące w szkoleniach dla rzeczników prasowych, mogą więc liczyć na zdobycie szeregu umiejętności związanych z takimi aspektami swojej działalności jak:

  • promowanie organizacji na forum publicznym i tworzenie jej pozytywnego wizerunku,
  • stosowanie prawa prasowego w codziennej pracy,
  • sprawne komunikowanie się za pomocą tradycyjnych mediów i social mediów,
  • zarządzanie kontaktami w mediach,
  • budowanie relacji z dziennikarzami,
  • przygotowywanie do wywiadów,
  • występowanie przed kamerą i praca z mikrofonem,
  • konstruowanie profesjonalnych komunikatów prasowych,
  • przeciwdziałanie sytuacjom kryzysowym i postępowanie w sytuacjach kryzowanych,
  • przygotowywanie kampanii społecznych.

Szkolenie dla rzeczników prasowych – dla kogo?

Szkolenia w zakresie Public Relations dla rzeczników prasowych pozwalają na zdobycie wielu przydatnych informacji oraz umiejętności, które okazują się być kluczowe dla sprawnego komunikowania się z otoczeniem medialnych oraz kreowania w nim pozytywnego wizerunku organizacji.

Szkolenia organizowane w tym zakresie dedykowane są w głównej mierze rzecznikom prasowym, pracownikom biur prasowych, specjalistom Public Relations, menedżerom zajmującym się kształtowaniem wizerunku firmy oraz innym osobom odpowiedzialnym za komunikację zewnętrzną i kontakt z mediami.